پیشنهاد سردبیر

وزیر صمت گفت: وضعیت کنونی صنعت، معدن و تجارت کشور طلب می‌کند همه ذینفعان برای حل آنها وارد صحنه شوند و اگر دولت می‌توانست مشکلات را حل کند حتما تا کنون حل کرده بود.

 وزیر صمت: دولت برای حل مشکلات به کمک همه ذینفعان نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین محمد اتابک، وزیر صمت صبح امروز در نوزدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: صنعت امروز دچار ابرچالش‌هایی شده که با وجود چالش‌های پیشین به مسائل بغرنجی تبدیل شده و امروز این مسائل  گریبانگیر اقتصاد کشور است و اگر این مسائل را به صورت مجرد نگاه کنیم شاید قابل حل نباشد. 

وی افزود: وضعیت کنونی صنعت و معدن و تجارت کشور طلب می کنند همه ذینفعان برای حل آنها وارد صحنه شوند و اگر دولت می توانست مشکلات را حل کند حتما تا الآن حل کرده بود. 

وزیر صمت تصریح کرد: قطعا انتقاداتی وجود دارد و باید وجود داشته باشد اما باید توجه کنیم اگر اقتصاد قوی می خواهیم باید حاکمیت قوی داشته باشیم و از حاکمیت قوی است که اقتصاد قوی حاصل می‌شود و وقتی ما یک صمت قوی داشته باشیم از آن بخش خصوصی قوی حاصل می شود. 

اتابک اظهار کرد: باید در این دولت که هدف آن مردمی کردن اقتصاد است دست به دست هم دهیم. باید از تصدی گری فاصله بگیریم و  سیاستگذاری کنیم نه اینکه شعار دهیم، پیشنهاد مشخص دهیم و به دولت بگوییم که در کدام نقاط می توانیم کمک کنیم. 

وی اضافه کرد: باید این شرایط حادث شود و بتوانیم صنعت، معدن و تجارت را مردمی کنیم در غیر این صورت این مسائل حل نمی‌شود، از شما کمک می‌گیریم و امیدوارم بتوانیم نشست‌ها و همکاری‌ها را ادامه دهیم.

وزیر صمت همچنین در جمع خبرنگاران بر تامین نهاده‌های مورد نیاز تولید در صنایع به ویژه صنعت خودرو تاکید کرد و منبع ارز واردات خودرو را ارز آزاد عنوان کرد.

وی در پاسخ به  سوالی درباره منبع تامین یک میلیارد دلار ارز واردات خودرو گفت: این ارز را بانک مرکزی و از محل ارز آزاد تامین کرده است. 

وی در تشریح اقدامات در دست انجام دولت برای صنعت خودرو توضیح داد: امیدواریم آرامش در بازار خودرو برقرار شود، ما باید با خودروسازان برای افزایش تولید صحبت کنیم و ارزی را که برای افزایش تولید به آن نیاز دارند را اختصاص دهیم و برق آنها را تامین کنیم تا تولید را افزایش دهند، واردات هم که در حال انجام است. 

اتابک در پاسخ به دیگر سوالات اصحاب رسانه اظهار کرد: مشکلاتی که تولیدکنندگان و بازرگانان در ارتباط با عملکرد وزارت صمت دارند حتما حل خواهد شد و برای مسائل دیگر که بین بخشی است و وزارتخانه های دیگر باید  در انجام آن همکاری داشته باشند برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در وزارت صمت داریم و این مسائل با همفکری خودشان یک به یک از بین می‌رود. اما آنچه واضح است این است که تولید امروز نیاز به سرمایه گذاری و تامین نهاده‌هایی دارد که مهم ترین آنها انرژی است و سعی می کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن این مشکل را حل کنیم. 

وی افزود: در برنامه هفتم در نقاطی که ارز به آنها اختصاص پیدا نمی کند کنترلی نخواهیم داشت اما بر زنجیره نظارت داریم و با توجه به نظارتی که بر زنجیره داریم قیمت‌ها را بررسی می کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.